Każdy, kto prowadzi jakikolwiek sklep wie, że najważniejsze jest skupienie się na detalach. Całe wyposażenie w takim miejscu powinno być jak najbardziej zrozumiałe i czytelne dla klienta. W końcu, dzięki klientom zyskuje nasz biznes, więc miło było by w maksymalnym stopniu uprzyjemnić im czynność robienia zakupów.

Do robienia promocji czy chociażby wieszania produktów w widocznych miejscach, zdecydowanie potrzebujemy odpowiedniego asortymentu. Warto pamiętać, że nawet największa wyprzedaż przedstawiona w zły sposób, nie zrobi na nikim wrażenia. Poniżej, postaramy się wymienić kilka małych i wyłącznie z pozoru niepotrzebnych akcesoriów sklepowych, dzięki którym renoma naszego sklepu znacznie wzrośnie.

  • Metkownice i metki

Z jednej strony, metkownica jest już starym i wydawać by się mogło, niepotrzebnym narzędziem. Niegdyś sprzęty te służyły do naklejania na produktach metek z cenami, a dziś trend ten nieco ustał. Częściej korzysta się z cenówek czy nawet czytników. Niemniej jednak, metkownica wciąż znajduje swoje zastosowanie w wielu sklepach, gdzie znakuje ona chociażby informacje odnośnie przydatności produktu.

  • Listwy cenowe

Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, aktualnie najczęściej stosowaną metodą informowania o cenach są cenówki. Mocuje się je w listwach cenowych, umieszczanych na regałach z produktami. Pod każdą konkretną cenówką na półce powinien znajdować się określony produkt. Ponadto, informacja cenowa składa się nie tylko z ceny, ale i z nazwy produktu.

Taka metoda informowania o cenach produktu jest jedną z najlepszych. Dzięki łatwej wymianie karteczek z cenami możemy dowolnie ustawiać produkty na półkach i nie martwić się, że zabraknie miejsca. Co więcej, częstą metodą na zwrócenie uwagi klienta jest stosowanie odmiennych kolorów cenówek. Przykładowo, wszystkie ceny drukowane są na białej kartce, a te znajdujące się obecnie na promocji – na żółtej czy czerwonej.

Przegląd małych akcesoriów sklepowych – które z nich powinniśmy mieć na wyposażeniu?

  • Kiwaki i zawieszki

Dobrym sposobem na informowanie o promocji przy regałach są kiwaki. Składają się one z ramion oraz części reklamowej. Początek ramienia umieszcza się w listwie cenowej, tuż obok przecenionego produktu. Taki artykuł zwraca uwagę klienta, ponieważ rusza się i jest bardzo nietypowy. Ponadto, możemy w ten sam sposób informować konsumentów o pojawieniu się nowego produktu na sklepie.

Nieco innym typem artykułów są eurozawieszki. Często są już one obecne na opakowaniu produktu po przyjściu od producenta. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby w razie ich braku je dołożyć. Dzięki takim zawieszkom możemy bez problemu wieszać niektóre produkty na tzw. wieszakach.

  • Podstawki wydawcze

Choć zdecydowana większość z nas przestawiła się na płatności kartą, to wciąż taki artykuł jest symbolem każdego sklepu. Podstawka wydawcza powinna widnieć przy każdej kasie, najlepiej w szklanej formie. Zawsze wydanie reszty w ten sposób wygląda lepiej, aniżeli kasjer miałby przekazać ją nam do ręki.

  • Barierki do regałów

Niektórym przeszkadzają, a jeszcze inni traktują je jako bardzo pomocne. Jedno jest pewne – zapobiegają zsuwaniu się produktów z regału. Musimy jednak pamiętać, aby na zakup barierek decydować się już w momencie doboru regałów. W przeciwnym wypadku, wyciąganie większych towarów z półek będzie naprawdę uciążliwe.